Atraktivní inzerát = co musí obsahovat a čeho se určitě vyvarovat!?
Jestli chcete svůj byt prodat, měl by být váš inzerát perfektní. Jak ale zaujmout potenciální kupující a přesvědčit je, že právě váš byt je pro ně tím ideálním? Inzerát musí být maximálně efektivní a držet se jasných cílů a pravidel. Poskytujte zájemcům jen potřebné informace – zvýšíte tak vaše šance prodat váš byt na maximum. Ale jak na to?
Psaní poutavých textů inzerátů je samostatným literárním žánrem. Navíc pouhý text inzerátu v rámci nabídky nemovitosti již dávno nestačí, a je nutné jej podpořit atraktivními fotografiemi.
- Co rozhoduje o úspěšnosti vaší inzerce prodeje bytu?
- Podle čeho vybírají kupující v nabídkách inzerovaných bytů?
- Co by měl obsahovat atraktivní inzerát?
- Jaká pravidla a zásady dodržují ostřílení profesionální prodávající?
- Čeho se v inzerátu určitě vyvarovat?
- Naše doporučení na závěr.
Inzerce nabídky prodeje nemovitosti je začátkem komunikace s kupujícím. A kupující je, ať se nám to líbí nebo ne, pánem v rámci realitní transakce „prodej nemovitosti“, pro účely tohoto článku se zaměřme na byt. Nebude-li solventní kupující, neprodáme.
Celý obsah a forma nabídky prodeje bytu je v souladu se Strategií prodeje nemovitosti, v rámci které jsme vydefinovali výhody a nevýhody našeho bytu a jeho okolí, nastavili prodejní cenu, stanovili komunikační kanály. Nyní je před námi samotná komunikace = atraktivní inzerce.
Co rozhoduje o úspěšnosti vaší inzerce prodeje bytu?
Inzerát je marketingovým nástrojem, jehož cíl je jasný – zaujmout a přimět k akci. O úspěšnosti vaší inzerce rozhodují hned na začátku 4 věci:
- Atraktivní titulek – nadpis samotného inzerátu,
- Fotografie – primárně titulní,
- Cena – nabízená cena v inzerátu,
- Velikost – dispozice a plocha bytu.
Pokud zaujmete kupujícího, máte vyhráno – klikem na váš inzerát se dostává do zóny, kterou jste schopni sami ovlivnit. Co již určitě neovlivníte je lokalita, samotný vzhled bytového domu a jeho okolí. Pokud uvedené není zrovna 100%, tak dobrá rada zní – nezatajovat! Naopak najít výhody daného bytu, které lze správně naservírovat a vzbudit v kupujícím chuť vidět daný byt na vlastní oči a posoudit, zda je to pro něho hendikep či výhoda. Vyvarujte se vlastního subjektivního pohledu na věc a soustřeďte se na fakta.
Podle čeho vybírají kupující v nabídkách inzerovaných bytů?
95% hledání bytů k prodeji samotnými kupujícími probíhá na internetu. Významné vyhledávače nabídnou kupujícímu filtry, které pomohou základnímu výběru (druh nemovitosti, kraj, město, typ nemovitosti /dispozice, cena, typ vlastnictví, plocha, materiál, a další podrobnější parametry).
Výsledný výpis lze následně řadit dle stáří inzerátu a ceny. V tento okamžik již rozhoduje o celém úspěchu a neúspěchu vaší nabídky VÁŠ INZERÁT – nadpis, velikost a dispozice a hlavně titulní fotografie.
Každý kupující má jiné priority. Jinak vybírá singles (nezadaní), jinak mladý bezdětný pár, jinak rodina se 2 dětmi a jinak starší pár bez dětí. Efektivně napsaný inzerát by měl odpovídat na 3 základní otázky: CO, KDE a ZA KOLIK. Ostatní, co uvedete v inzerátu, je již rozvinutí těchto základních faktů s cílem vzbudit zájem o váš byt, vzbudit u kupujícího emoce a přimět ho k aktivitě.