Naše další projekty
+420 461 056 811
Registrace ZDARMA
Přihlášení
Zapomenuté heslo
Menu
Kategorie

Předání bytu a následné povinnosti - koupě bytu v osobním vlastnictví

Možná tomu sami nebudete moci uvěřit, ale po úspěšném převodu bytu na katastru nemovitostí a zaplacení kupní ceny, vás konečně čeká moment samotného převzetí bytu. Jak má takové předání, resp. převzetí proběhnout, abyste se vyhnuli možným komplikacím v budoucnu? A jakým povinnostem se po převzetí určitě nevyhnete?

Seriál - koupě bytu v OV
Základní kritéria pro výběr bytu
Jak a kde hledat byt
Možnosti financování
Vyjasnění parametrů

Odborná pomoc

Ověření informací před prohlídkou bytu
První prohlídka bytu
Co by mělo předcházet finálnímu rozhodnutí
Vyjednávání o ceně
Smlouvy a platby
Rezervační smlouva
Kupní smlouva
Úschova peněz
Katastr nemovitostí
Předání bytu
Daně

Předání bytu

V předchozí kapitole o samotné kupní smlouvě jsme již zmiňovali, že musí být jasně stanoveno kdy, v jakém stavu, s jakým vybavením a spolu s jakými dokumenty se nemovitost předá.

Především se jedná o:

  • zapsání stavu elektroměru, plynoměru, vodoměru,
  • předání klíčů od bytu a společných prostor,
  • předání potřebných dokumentů souvisejících s bytem,
  • kontrola movitých věcí a spotřebičů, pokud v bytě zůstaly,
  • kontrola stavu bytu.

Samotné předání nemovitosti by mělo proběhnout na základě předávacího protokolu, který by měl obsahovat podrobný soupis věcí, dokumentů a stav nemovitosti.

Co by měl předávací protokol obsahovat:

  • strana předávající (jméno, adresa, RČ, OP),
  • strana přebírající (jméno, adresa, RČ, OP),
  • předmět předání (specifikace bytu a všech vlastnických podílů, které byly uvedeny v kupní smlouvě, vč. katastrálního území a obce; počet předávaných svazků klíčů),
  • stavy měřidel (elektroměr, vodoměr, plynoměr, atp.),
  • vybavení místností,
  • závěrečná ustanovení (věta o tom, že k zapsaným stavům měřidel uhradí náklady prodávající; počet vyhotovení protokolu; věta o souhlasu obou stran s protokolem; prohlášení prodávajících o tom, že nemovitost není pronajatá ani jinak zatížená),
  • datum a podpis.

Převedení energií

Po oficiálním převzetí bytu vás čeká povinnost nechat na sebe převést odběr elektřiny nebo plynu nebo obojího. Jak probíhá přepis odběrného místa a co je k němu potřeba?

Přepsání odběrného místa na nového odběratele = na vás je pak záležitost zpravidla 10 – 14 dnů, maximálně 30 dní – doba se ale může u jednotlivých dodavatelů a s ohledem na situaci lišit. Každopádně je-li vše správně načasováno, původní a nový odběratel spolupracují (navzájem i s dodavateli energií), změny proběhnou bez komplikací a bez přerušení dodávek. V zásadě vždy stačí vyplnit pár formulářů.

Potřebné dokumenty

  • Formulář o převodu odběru elektřiny či plynu, lze stáhnout na internetových stránkách příslušného dodavatele. Vyplnění formuláře není složité, vyplníte ho dle vašeho předávacího protokolu a přidáte podpis váš a původního majitele bytu.
  • Smlouva s dodavatelem, kdy jako nový odběratel podepisujete s dodavatelem smlouvu, aby byly dodávky elektřiny či plynu plynule převedeny na vás. Pokud budete zůstávat u stávajícího dodavatele, vyplníte jeho formulář smlouvy. V případě, že chcete společně s přepisem řešit rovnou i změnu dodavatele, je třeba vyplnit smlouvu s novým, vybraným dodavatelem.
  • Doklad o vlastnictví / o vztahu k odběrnému místu, v případě koupě bytu výpis z katastru nemovitostí nebo kupní smlouvu.

Co se děje po přepsání?

Celý obsah této stránky je přístupný jen pro registrované členy

Využijte ZDARMA všech informací, nástrojů a služeb pro bezpečné realitní transakce.

Registrace ZDARMA

Registrovaní členové, kteří četli tento článek, pořídili rovněž některý z těchto produktů a služeb:
Osobní finance - řízení financí pro každého
Zorientujte se ve vlastních financích! V knize se dozvíte, co je důležité při finančním plánování a na co je potřeba dát si pozor. Získáte rady, jak nedělat hloupé začátečnické chyby a zbytečně se nepřipravovat o peníze.
318 Kč 299 Kč
Detail
PENB - jednopodlažní rodinný dům do 150 m2
Při prodeji rodinného domu je vlastník povinen opatřit si průkaz energetické náročnosti budovy a ten předložit kupujícímu při podpisu smlouvy. Již při inzerci je nutné uvádět energetickou třídu prodávané nemovitosti.
4 100 Kč 3 290 Kč
Detail
INSPEKCE NEMOVITOSTI - nové byty do 120 m2
Inspekce nemovitosti u novostavby je asistence při jejím převzetí. Zkušený inspektor nemovitost zkontroluje a zjistí všechny vady a nedodělky, které je možné při přejímce bytu vytknout. Zjištění jsou zapsána do předávacího protokolu developera ...
5 490 Kč 4 890 Kč
Detail
Právní prověrka nemovitosti
Potřebujete zjistit aktuální stav zapsaných nemovitostí v katastru nemovitostí a nevíte, jak na to? Zjistíme pro Vás vlastnictví nemovitosti, zatížení i další požadované skutečnosti.
1 815 Kč 1 452 Kč
Detail
Využijte služeb námi prověřených odborníků a firem
... když kupujete, prodáváte, pronajímáte nebo jen vlastníte nemovitost!
Přejít na web
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace